Thursday, February 27, 2014

မျပီးဆုံးေသးေသာပန္းခ်ီကားတစ္ခ်ပ္



ကၽြန္ေတာ္တုိ႔အားလုံးျဖတ္သန္းေလွ်ာက္လွမ္းခဲ႔ၾကတဲ႔ ဘ၀တစ္ေလွ်ာက္မွာ  ေပ်ာ္ရႊင္ၾကည္ႏူးမႈေတြ၊ ၀မ္းနည္းဖြယ္ရာစိတ္ထိ ခုိက္ေၾကကြဲမႈေတြနဲ႔အတူ ေမ႔မရႏုိင္တဲ႔အမွတ္တရေန႔ေလးေတြ အားလုံးကုိယ္စီရွိေနၾကမွာပါ။ အနိမ္႔ အျမင္႔၊ အဆုိး အေကာင္းေတြနဲ႔အတူ ဘ၀ကုိခပ္ၾကမ္းၾကမ္းေလွ်ာက္လွမ္းခဲ႔ရတဲ႔ ကၽြန္ေတာ္႔မွာလည္းေမ႔မရႏုိင္တဲ႔ အမွတ္တရေန႔ေလး တစ္ ခ်ိဳ႕ထဲက အျမဲတမ္းအမွတ္တရျဖစ္ေနေစတဲ႔ ေန႔ေလး၃ေန႔ရွိပါတယ္။


မိမိရဲ႕အသက္ကုိေသမင္းလက္မွာ၀ကြက္အပ္လုိ႔ ကုိးလလြယ္ျပီး ဆယ္လဖြားေပးခဲ႔တဲ႔ ကၽြန္ေတာ္ရဲ႕ေက်းဇူးရွင္ေမြးသမိခင္ ၾကီး ကြယ္လြန္ အနိစၥေရာက္ခဲ႔တဲ႔ေန႔ေလးရယ္။ ပုထုဇဥ္တုိ႔ရဲ႕သေဘာ၊ သဘာ၀အေလ်ာက္ ကုိယ္႔ဘ၀ရဲ႕လက္တြဲေဖာ္နဲ႔အတူ တစ္ အုိး၊ တစ္အိမ္ထူေထာင္လုိ႔ အိမ္ေထာင္သည္ဆုိတဲ႔ ဘ၀သစ္တစ္ခုကုိစတင္ျဖတ္သန္းခဲ႔တဲ႔ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ဇနီးေမာင္ႏွံရဲ႕ လက္ထပ္ မဂၤလာျပဳလုပ္ခဲ႔ၾကတဲ႔ေန႔ေလးရယ္။ ကုိယ္႔ေသြးကေနျဖစ္လာတဲ႔ ကၽြန္ေတာ္႔တုိ႔ရဲ႕အနာဂတ္မ်ိဳးဆက္သစ္ေလးျဖစ္ တဲ႔ သားေလး (ဖုိးသား) လူ႕ေလာကၾကီးထဲ ကုိစတင္ေရာက္ရွိလာတဲ႔ေန႔ (တစ္နည္းအားျဖင္႔) ကၽြန္ေတာ္႔ကုိသာမန္လူေတြ ထက္ ပုိျပီးျမင္႔ျမတ္ေစတဲ႔ “အနႏၱဂုိဏ္း၀င္” (မိဘ)ဖခင္တစ္ေယာက္ျဖစ္ေစခဲ႔တဲ႔ သားေလး(ဖုိးသား) ရဲ႕ေမြးေန႔ေလးေတြ ကေတာ႔ျဖင္႔ ကၽြန္ေတာ္႔ရဲ႕ဘ၀မွာေမ႔မရႏုိင္တဲ႔ အမွတ္တရေန႔ေတြထဲက အျမဲတမ္းအမွတ္တရျဖစ္ေစတဲ႔ေန႔ေလးေတြပါ။


ကၽြန္ေတာ္႔ဘ၀တစ္ေလွ်ာက္လုံးမွာ ေႏြးေထြးတဲ႔မိသားစုဆုိတဲ႔ဘ၀နဲ႔ ကင္းကြာျပီေနေနရတာဟာ အတိတ္ကျပဳခဲ႔ဖူးတဲ႔ ကံကံ ၏အက်ိဳးေၾကာင္႔လို႔ပဲဆုိရမလုိပါ။ ကေလးဘ၀အရြယ္ထဲကမိသားစုနဲ႔ခြဲျပီး အေ၀းမွာသာအေနမ်ားခဲ႔ရသလုိ၊ အရြယ္ေရာက္ လာေတာ႔လည္း အိမ္ေထာင္ေရးအဆင္မေျပလွတဲ႔ အမိ၊ အဖေတြေၾကာင္႔ ယုိင္နဲ႔လာေနတဲ႔မိသားစုရဲ႕ စား၀တ္ေနေရးအေျခ အေနေတြက ကၽြန္ေတာ္႔ကုိမိသားစုနဲ႔ေ၀းရာကေနပံ႔ပုိးေပးဖုိ႔ တမင္ပဲဖန္တီးထားခဲ႔သလုိပါ။



မိသားစုတစ္ခုလုံးရဲ႕ပဲ႔ကုိင္ျဖစ္သူ အေဖရင္ခြင္ေျပာင္းသြားတဲ႔အခ်ိန္မွာ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔မိသားစုေတြလည္း ဦးတည္ရာမဲ႔ေပါ႔။ က်န္းမာေရးမေကာင္းလွတဲ႔အေမ႔ကုိ ငဲ႔လုိ႔ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ေမာင္ႏွမေတြ အေဖ႔ေနရာကုိ၀င္ျပီး အိမ္ရဲ႕စား၀တ္ေနေရးအေျခ အေနေတြကုိ တတ္ႏုိင္သေလာက္အင္အားေလးေတြနဲ႔ ၀င္ေရာက္ေထာက္ကူရင္း ရုန္းကန္ရတာခ်င္းအတူတူ ကၽြန္ေတာ္ တစ္ေယာက္ထဲသာ ကြက္ျပီးအေ၀းကေန အိမ္ရဲ႕တာ၀န္ေတြကုိ ခြဲေ၀ယူခဲ႔ရျပန္ပါတယ္။ အေဖမရွိလုိ႔မျပည္႔မစုံျဖစ္ေနတဲ႔ မိသားစုဘ၀ေလးထဲမွာ အကုိနဲ႔ မမကေတာ႔ အေမ႔နားကေန မခြာရပါဘူး။ ကံဆုိးသူကၽြန္ေတာ္တစ္ေယာက္သာ လက္က်န္ မိသားစုေလးနဲ႔ ထပ္ျပီးခြဲခြါေနခဲ႔ရျပန္ပါတယ္။


ေၾကာင္ေလးေတြ၊ ေခြးေလးေတြ ကုိခ်စ္တတ္သူပီပီ ေဆြမ်ိဳးေတြဆီ အလည္အပတ္သြားတဲ႔အခါ  ေတြ႕သမွ်ေၾကာင္ေပါက္ စေလးေတြ၊ ေခြးေပါက္စေလးေတြကုိ ခ်စ္တဲ႔စိတ္နဲ႔အတူ ကၽြန္ေတာ္ေနထုိင္ရာအရပ္ဆီကုိေခၚယူလုိ႔ ေမြးျမဴခဲ႔ဖူးပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္ကခ်စ္လုိ႔ ေခၚျပီးေမြးထားတယ္ဆုိေပမယ္႔ တစ္ဖက္မွာသူ႕ရဲ႕မိသားစုအသိုက္အျမဳံကုိ ဖ်က္ဆီးလုိက္သလုိျဖစ္ေန တယ္ဆုိတာကုိ မစဥ္းစားခဲ႔မိပါဘူး။ ကေလးတစ္ေယာက္အေနနဲ႔ လုိခ်င္တာကုိရခဲ႔လုိ႔ ၀မ္းသာေပ်ာ္ရႊင္ျဖစ္ခဲ႔မိပါတယ္။  စဥ္း စားတတ္လာတဲ႔အခါမွာေတာ႔ ကၽြန္ေတာ္သူတုိ႔ရဲ႕ ဘ၀ေလးေတြကုိ ကုိယ္ခ်င္းစာတတ္မိလာပါတယ္။ အဲဒီလုိ မသိနားမ လည္ေသးတဲ႔ အရြယ္ကျပဳခဲ႔ဖူးတဲ႔ အကုသိုလ္ကံေတြေၾကာင္႔ ကၽြန္ေတာ္၀ဋ္မ်ားလည္ေနသလားလုိ႔လည္း တစ္ခါတစ္ေလခံ စားေနမိသလုိ ေနာင္တလည္းရေနမိပါတယ္။ အဲဒီေနာက္ပုိင္းမွာရခဲ႔တဲ႔ အသိတရားေလးတစ္ခုေၾကာင္႔ ယေန႔ထိတုိင္ ကၽြန္ေတာ္ ဘယ္ေၾကာင္ေလးေတြ၊ ဘယ္ေခြးေလးေတြ၊ ဘယ္တိရိစာၦန္ေကာင္ေလးေတြကုိမွ သူတုိ႔အသုိက္အျမံဳနဲ႔မခြဲေတာ႔ သလုိ ကၽြန္ေတာ္႔ေၾကာင္႔လည္း ဘယ္မိသားစုအသုိက္အျမံဳမွမပ်က္ဆီးေစရဘူးဆုိတဲ႔ အသိတရားေလးတစ္ခုက ရင္ထဲ မွာထာ၀ရကိန္းေအာင္းလုိ႔ေနပါေတာ႔တယ္။ 


လူ႕ဘ၀ကုိရလာတဲ႔အခ်ိန္မွာ မိဘေတြဖန္တီးေပးတဲ႔အေမ၊ အေဖနဲ႔ ညီအစ္ကုိေမာင္ႏွမေတြပါတဲ႔ မိသားစုဘ၀ေလးတခုရယ္၊ မိမိ ကုိယ္တုိင္ဖန္တီးတဲ႔ လင္သား၊ ဇနီးသည္နဲ႔ သားသမီးေတြပါ၀င္တဲ႔ မိသားစုဘ၀ေလးရယ္ ဆုိျပီးမိသားစုဘ၀ေလးႏွစ္ခုကုိ ကၽြန္ေတာ္တုိ႕အားလုံး ျဖတ္ေက်ာ္လာခဲ႕ၾကရမွာပါ။ မိဘေတြဖန္တီးသြားတဲ႔ မိသားစုဘ၀မွာေတာ႔ သားသမီးတစ္ေယာက္ အေနနဲ႔ ကၽြန္ေတာ္လုိခ်င္တဲ႔ ေပ်ာ္ရႊင္ခ်မ္းေျမ႕စရာေကာင္း ျပီးေႏြးေထြးတဲ႔မိသားစုဘ၀ကုိ မရခဲ႔ပါဘူး။ အခ်ိန္အေတာ္မ်ား မ်ား အေမနဲ႔ အကုိ၊ အမေတြကုိ အေ၀းကေနသာ လြမ္းေနခဲ႔ရတာပါ။ ေႏြးေထြးတဲ႔မိသားစုရဲ႕တန္ဖိုးကုိ အတူတူေနၾကတဲ႔ သူေတြထက္ အေ၀းမွာခြဲျပီးေနရ တဲ႔သူေတြကပုိျပီးနားလည္ၾကသလုိ ပုိျပီးလည္းတန္ဖုိးထားတတ္ၾကပါတယ္။ အျမဲတမ္းလုိလုိ မိသားစုနဲ႔ခြဲေနရျပီး တစ္ေယာက္ထဲအထီးက်န္ျဖစ္ေနတတ္တဲ႔ကၽြန္ေတာ္ ကုိယ္႔ရဲ႕မိသားစုေလးနဲ႔ ေႏြးေႏြးေထြးေထြးေလး အတူတူေနခ်င္မိေနတာ ကၽြန္ေတာ္႔ဘ၀ ရဲ႕အလုိခ်င္ဆုံးနဲ႔ အေတာင္႔တဆုံးအရာပါ။



ကၽြန္ေတာ္ျဖစ္ခ်င္တာေတြျဖစ္လာဖုိ႔ ဘ၀တစ္ခုကုိ ကုိယ္တုိင္ကုိယ္က်ပုံေဖာ္တည္ေဆာက္မယ္ဆုိတဲ႔ ခံစားခ်က္က ကၽြန္ေတာ္႔ ရင္ မွာကိန္းေအာင္းေနခဲ႔တာလည္းၾကာပါျပီ။ ေႏြးေထြးတဲ႔မိသားစုဘ၀ေလးတစ္ခု ကုိစတင္ဖုိ႔ ဘ၀တူ ခံစားခ်က္ခ်င္းတူၾကတဲ႔ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ ခ်စ္သူႏွစ္ဦး ၂၇၊ ၀၂၊ ၂၀၀၃ ရက္ေန႔မွာ ႏွစ္ဦးသေဘာတူ လက္ထပ္ထိမ္းျမားလုိက္ၾကျပီး ဘ၀သစ္ကုိစတင္ ပုံေဖာ္ေနၾကတာျဖင္႔ ယေန႔ထိဆုိလွ်င္ အိမ္ေထာင္သက္တမ္းလည္း ၁၁ႏွစ္တင္းတင္းျပည္႔ခဲ႔ပါျပီ။ သုိ႔ေသာ္ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ ဇနီးေမာင္ႏွံရဲ႕ ေႏြးေထြးတဲ႔မိသားစုဘ၀အိမ္မက္ပန္းခ်ီကားခ်ပ္ေလးကေတာ႔ ဒီေန႔အထိကုိ မႈံ၀ါး၀ါးနဲ႔ရုပ္လုံးေပၚမလာေသးပါ ဘူး။ သူလည္းအထီးက်န္ျပီးေနရသလုိ ကၽြန္ေတာ္လည္းအထီးက်န္လုိ႔ လြမ္းေနရတုန္းပါ။



အိမ္ေထာင္သက္တမ္းလည္း ၁၁ ႏွစ္တင္းတင္းျပည္႔ခဲ႔သလုိ ကၽြန္ေတာ္ျပည္ပေရာက္ေနတာကလည္း ၁၁ႏွစ္ရွိေနပါျပီ။ ဘ၀ မွာ အထီးက်န္ဆန္ျပီး မိသားစုဘ၀ကုိငတ္ခဲ႔ရတဲ႔ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ ဇနီးေမာင္ႏွံႏွစ္ေယာက္ရဲ႕ ကံတူအက်ိဳးေပးကလည္းတူႏုိင္ လြန္းလွပါတယ္။ အထီးက်န္ဆန္ေနတဲ႔ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ႏွစ္ေယာက္ေပါင္းကာ ဘ၀သစ္တစ္ခုကုိထူေထာင္ၾကပါတယ္ အခုခ်ိန္ ထိတစ္ေယာက္နဲ႔ တစ္ေယာက္ တစ္ျပည္ဆီေ၀းလုိ႔ လြမ္းေနရတုန္းပါ။ မွတ္မွတ္ရရ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ အိမ္ေထာင္သက္တမ္း ၁၁ႏွစ္မွာ ဇနီးသည္ကၽြန္ေတာ္ရွိရာ လုိက္ျပီးအတူေနခဲ႔အခ်ိန္က ၃ ႏွစ္ခြဲသာသာတာရွိခဲ႔သလုိ မၾကာခင္ရက္ပုိင္းအတြင္းမွာ အသက္ငါးႏွစ္ျပည္႔ေတာ႔မယ္႔ သားနဲ႔အတူတူေနခဲ႔ရတဲ႔အခ်ိန္ကလည္း သူေမြးျပီး တစ္ႏွစ္ခြဲအထိသာ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔မိသား စုေလး သိုက္သိုက္၀န္း၀န္းနဲ႔ အတူတူေနခဲ႔ၾကဖူးတာပါ။ ျမန္မာျပည္မွာက်န္ခဲ႔တဲ႔ သူတုိ႔သားအမိကလည္း ကၽြန္ေတာ္႔ကုိလြမ္း၊ ကၽြန္ေတာ္ကလည္း သူတုိ႔သားအမိကုိလြမ္းနဲ႔ အင္း….. ဒီလုိနဲ႔ပဲ ၁၁ႏွစ္လုံးလုံးေရးဆြဲေနခဲ႔တဲ႔ စိတ္ကူးရင္ အိမ္မက္ပန္းခ်ီ ကားေလးဟာ ဒီေန႔၊ ဒီအခ်ိန္ထိကုိ ပီပီျပင္ျပင္နဲ႔ရုပ္လုံးေပၚမလာႏုိင္ေသးပါဘူး။


မိဘေတြဖန္တီးေပးခဲ႔တဲ႔ မိသားစုဘ၀ေလးမွာလည္း သားသမီးတစ္ေယာက္အေနနဲ႔ အေမနဲ႔ ညီအစ္ကုိ၊ ေမာင္ႏွမေတြကုိခြဲ လုိ႔ အေ၀းကေန လြမ္းခဲ႔ရျပီးပါျပီ။ အခုတစ္ခါလည္း ကုိယ္တုိင္ကုိယ္က် စိတ္ၾကိဳက္ဖန္တီးထားတဲ႔ ကုိယ္႔ရဲ႕မိသားစုဘ၀ေလး ကုိ အေ၀းကေန ထပ္ျပီးလြမ္းေနရတာလည္း ၁၁ႏွစ္တုိင္ခဲ႔ျပန္ပါျပီ။ ေနာက္ထပ္အခ်ိန္ဘယ္ေလာက္ၾကာၾကာ မိသားစုနဲ႔ခြဲလုိ႔ လြမ္းေနအုန္း မယ္ဆုိတာကုိ ကၽြန္ေတာ္မသိႏုိင္ေသးပါဘူး။ မျပီးဆုံးေသးတဲ႔ “ေႏြးေထြးတဲ႔မိသားစုဘ၀” စိတ္ကူးရင္ အိမ္မက္ ပန္းခ်ီကားခ်ပ္ေလးကုိေတာ႔ျဖင္႔ ေမွ်ာ္လင္႔ခ်က္ေလးေတြနဲ႔အတူ ေနာက္ဆုံးထြက္သက္ထိ ကၽြန္ေတာ္ဆက္လက္ေရးဆြဲေန အုန္းမွာပါ။ မိတ္ေဆြသူငယ္ခ်င္း၊ ညီအစ္ကုိ၊ ေမာင္ႏွမမ်ားအားလုံး ေပ်ာ္ရႊင္ခ်မ္းေျမ႕ျပီး “ေႏြးေထြးတဲ႔မိသားစုဘ၀ေလး” မ်ား ကုိ ပုိင္ဆုိင္ႏုိင္ၾကပါေစလုိ ႔ ဆုမြန္ေကာင္းေတာင္းေပးပါတယ္ခင္ဗ်ာ။  




ခင္မင္ေလးစားစြာျဖင္႔

ရာဇာေထြး





မွတ္ခ်က္။ “၁၁ႏွစ္ျပည္႔ လက္ထပ္မဂၤလာႏွစ္ပတ္လည္ အမွတ္တရ”
 

 
 
 

1 comment:

“ သင္႔ရဲ႕စကားေလးတစ္ခြန္းက ေန႔သစ္ေတြအတြက္ အားေဆးေလးတစ္ခြက္ပါ”... သူငယ္ခ်င္း ညီအကုိေမာင္ႏွမမ်ားအားလုံးဘ၀ အေမာေတြေျပ ၾကပါေစခင္ဗ်ာ...
“ Blog မိတ္ေဆြ၊ သူငယ္ခ်င္း၊ ညီအကုိ ေမာင္ႏွမမ်ား..”

Color Code ယူရန္: